پیشنهاد 6 میلیون دلاری رشوه برای مختومه کردن پرونده شرکت اوکراینی

به گزارش مجله نازلارا، مقام های اوکراینی براساس گزارش ها شش میلیون دلار رشوه را برای پایان دادن به تحقیقاتی درباره بنیانگذار شرکت بوریسما که قبلا پسر جوبایدن در هیات مدیره آن حضور داشته پیشنهاد دادند.

پیشنهاد 6 میلیون دلاری رشوه برای مختومه کردن پرونده شرکت اوکراینی

به نوشته روزنامه دیلی میل آرتم سیتنیک رییس دفتر ملی مبارزه با فساد اوکراین اعلام کرده که سه تن شامل یک مقام فعلی و یک مقام سابق مالیاتی این کشور از بابت این پرونده ارتشاع دستگیر شدند.

تمامی این افراد با میکولا زلوچسکی وزیر اکولوژی سابق و کسی که شرکت انرژی بوریسما را بنیان گذاشته و به دنبال تحقیقات درباره یک اختلاس در تبعید زندگی کرده ارتباط داشته اند.

مقام های اوکراینی گفتند این پرونده رشوه خواری هیچ ارتباطی با هانتر بایدن عضو سابق هیات مدیره بوریسما و پسر رقیب انتخاباتی فعلی دونالد ترامپ یعنی جوبایدن نداشته است.

دفتر مبارزه با فساد ملی اوکراین اعلام داشت این بالاترین میزان رشوه نقدی است که تا به امروز در این کشور ضبط شده است.

مقام های اوکراینی این رشوه هنگفت شش میلیون دلاری مرتبط با هلدینگ بوریسما را ضبط کرده اند.

مقام های اوکراین در یک کنفرانس خبری بسته های اسکناس 100 دلاری مربوط به این رشوه را به نمایش گذاشتند.

سه متهم دستگیر شده این پرونده به دنبال استفاده از این پول برای متوقف کردن تحقیقات دولت اوکراین درباره یک دسیسه اختلاس بوده و تاکید کرده بودند که این پرونده برای تولد زلوچسکی کنار گذاشته شود.

به گفته سیتنیک حدود پنج میلیون دلار از این رشوه ها به مقام های مبارزه با فساد پیشنهاد شد و یک میلیون دلار رشوه دیگر برای یک واسطه در نظر گرفته شده بود.

متهمان پرونده به دنبال شتاب در پرداخت این رشوه بودند چون می خواستند پرونده علیه زلوچسکی سروقت مربوط به روز تولدش در یکشنبه پایان یابد و به این ترتیب او بتواند به اوکراین برشود.

شرکت بوریسما در بیانیه ای اعلام داشت که هیچ ارتباطی با این موضوع ندارد.

نظرخولود نیتسکی رییس تحقیقات مبارزه با فساد در دفتر دادستانی اوکراین گفت: بگذارید یکبار برای همیشه این موضوع را پایان دهیم. بایدن ها در این پرونده خاص ظاهر نمی شوند.

شرکت بوریسما در جریان مناقشه مربوط به یک تماس تلفنی جنجالی ژوییه گذشته دونالد ترامپ با همتای اوکراینی اش به منظور اعمال فشار بر کی اف برای دست زدن به تحقیقات علیه بایدن به سر زبان ها افتاد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 500

به "پیشنهاد 6 میلیون دلاری رشوه برای مختومه کردن پرونده شرکت اوکراینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد 6 میلیون دلاری رشوه برای مختومه کردن پرونده شرکت اوکراینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید