پیش بینی سازمان بهداشت جهانی از موارد ابتلا به کرونا در آفریقا

به گزارش مجله نازلارا، سازمان بهداشت جهانی پیش بینی نموده است که طی یک سال آینده موارد ابتلا به ویروس کرونا در قاره آفریقا افزایش پیدا کند.

پیش بینی سازمان بهداشت جهانی از موارد ابتلا به کرونا در آفریقا

با تور آفریقای جنوبی یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از میزان، سازمان بهداشت دنیای پیش بینی می نماید که موارد ابتلا به کرونا در آفریقا به یک چهارم میلیارد نفر برسد.

نتایج تحقیقات جدید پیش بینی می نماید که حدود یک چهارم میلیارد موارد ابتلا به ویروس کرونا در 47 کشور آفریقایی طی یک سال آینده رخ خواهد داد.

روزنامه گاردین در گزارشی آورده است که نموداری که دفتر منطقه ای سازمان بهداشت دنیای منتشر نموده، نشان می دهد که میزان انتقال ویروس کرونا در قاره آفریقا به نسبت نقاط دیگر دنیا کمتر بوده و شمار تلفات کرونا در این قاره به 190 هزار مورد خواهد رسید.

این در حالی است که محققان هشدار دادند که افزایش بستری بیماران کرونا در بیمارستان های کشور های آفریقایی و تاثیر جدی آن بر سایر خدمات پزشکی از جمله واکسیناسیون و زایمان خدمات درمانی را به زانو درخواهد آورد.

نمودار ارزیابی پیش بینی می نماید که حدود یک چهارم (22 درصد) از یک میلیارد نفر در کشور های آفریقایی در نخستین سال شیوع اپیدمی کرونا آلوده خواهند شد.

همچنین احتمال می رود که ویروس کووید 19 برای مدت طولانی یعنی احتمالاً چندین سال ادامه پیدا کند.

به گفته محققان، جوان بودن جمعیت کشور های آفریقایی در مقایسه با سایر کشور ها باعث شده تا میزان انتقال ویروس پایین تر باشد.

گزارش کمیسیون مالی سازمان ملل در آفریقا که در اواسط ماه آوریل منتشر شد، میزان بیشتری از موارد ابتلا و تلفات در قاره آفریقا را پیش بینی نموده که گفته می گردد 1.2 میلیارد ابتلا و 3.3 میلیون تلفات کرونا باشد.

بعضی از کارشناسان بر این باورند که کشور های آفریقایی به دلیل آنکه نمی توانند موارد ابتلا را شناسایی نمایند در نتیجه موارد کمتری گزارش می گردد.

آمار ها نشان می دهند که 52 کشور در قاره آفریقا با ویروس کرونا درگیر هستند و 74 هزار و 877 نفر مبتلا و 2 هزار و 551 مورد فوتی در این کشور ها به ثبت رسیده است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 424

به "پیش بینی سازمان بهداشت جهانی از موارد ابتلا به کرونا در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی سازمان بهداشت جهانی از موارد ابتلا به کرونا در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید