چمران: قیمت بلیط اتوبوس نصف می گردد ، اجرای طرح زودج و فرد از در خانه چه شد؟

به گزارش مجله نازلارا، رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهادی مطرح شد که بهای اتوبوس در تهران نصف گردد که ما اعلام کردیم در حال حاضر اتوبوسی نیست که نرخ بلیت آن نصف گردد اما به هر ترتیب این موضوع مورد قبول واقع شد و مقرر شد موضوع در بودجه سال آینده کشور دیده گردد.

چمران: قیمت بلیط اتوبوس نصف می گردد ، اجرای طرح زودج و فرد از در خانه چه شد؟

به گزارش خبرنگاران، مهدی چمران پیش از شروع جلسه امروز سه شنبه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر راهکارهایی حل معضل آلودگی هوا، گفت: سوال در مورد موضوع آلودگی هوا سوال همه ماست و همه مردم این سوال را دارند که باید چه کرد و چگونه با مشکل آلودگی هوا دست به گریبان شویم و آن را از بین ببریم.

او اضافه کرد: روز گذشته با دستور رئیس جمهور جلسه ای در دفتر کار وزیر کشور برای آنالیز راهکار های معضل آلودگی هوا تشکیل شد که این جلسه تا حدود ساعت 21:30 به طول انجامید و تمام معاونین وزارتخانه های مرتبط در موضوع آلودگی هوا و قانون هوای پاک به همراه شهردار تهران و بنده با حضور وزیر کشور راهکار های مختلف را مورد آنالیز قرار دادیم.

چمران تاکید نمود: در این جلسه پیشنهاد دادم برنامه ها را به دو دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم کنیم. مثلا موضوعاتی همچون خرید واگن که نیازمند تامین بودجه است و زمان می برد جزو برنامه های زمان بر باشد و بعضی برنامه ها نیز که باید در کوتاه مدت و سریع اجرا گردد در دسته برنامه های کوتاه مدت تقسیم گردد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: برنامه های خوبی ارائه شد و تصور می کنم که به نتایج خوبی برسیم این جلسه به دستور رئیس جمهور تشکیل شد و برنامه ها در آن معین و تکالیف دستگاه های مختلف معلوم شد. به همین دلیل شهرداری تهران باید موضوع خرید واگن و اتوبوس را دنبال کند و مقرر شد منابع مالی آن نیز حدود 10 هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده کشور گنجانده گردد. مواردی هم برای این موضوع از محل فروش اوراق در نظر گرفته خواهد شد.

چکیده صحبت های چمران را در ادامه می خوانید:

* مقرر شد که مجوز ورود به محدوده طرح ترافیک به صورت مقطعی فروخته نگردد که این کار در حال اجرا است و پیشنهادی مطرح شد که بهای اتوبوس در تهران نصف گردد که ما اعلام کردیم در حال حاضر اتوبوسی نیست که نرخ بلیت آن نصف گردد اما به هر ترتیب این موضوع مورد قبول واقع شد و مقرر شد موضوع در بودجه سال آینده کشور دیده گردد. به شکلی که سهم دولت در این موضوع یعنی نرخ بلیت اتوبوس افزایش پیدا کند تا به این ترتیب نرخ بلیت اتوبوس برای شهروندان نصف گردد.

*این مسائل در حال دنبال شدن است اما انباشته شدن موضوعات از سال های قبل روند را به گونه ای پیش برده که امروز شاهد نتایج آن هستیم و مسائل خودش را نشان می دهد. در نمودار سطحی در مورد تعداد اتوبوس های تهران از سال 92 تا 96 اندازه تامین اتوبوس ها روند نرمالی را داشته اما از سال 96 به بعد مدام تعداد اتوبوس ها کاهش پیدا نموده تا در سال 1400 که به پایین ترین اندازه خود رسیده اما در سال 1401 دوباره رشد اندکی شروع شده و امیدواریم تا خاتمه سال آینده بیش از 1000 دستگاه اتوبوس به تهران اضافه کنیم. این در شرایطی است که تعداد اتوبوس های تهران در سال 1400 به 1800 دستگاه رسیده بود.

در مورد واگن های مترو نیز این واگن ها به این زودی ها به دست ما نمی رسد. البته مقرر شد اقداماتی در این حوزه انجام گردد و اورهال قسمتی از واگن ها که انجام نشده محقق گردد. باید اقدامات فرهنگی نیز در مورد کاهش فراوری سفر و بعلاوه بهره گیری از زیرساخت های الکترونیک انجام گردد تا از این بحران خارج شویم.

درباره تفویض اختیارات وزیر کشور به شهردار تهران در موضوع آلودگی هوا اگر صحبتی هم در گذشته شده بود به حکم نرسیده و ما حکمی را ندیدیم. امروز شهرهای اراک، تبریز و اصفهان نیز درگیر مشکل آلودگی هوا هستند. در جلسه روز گذشته پیشنهاد اجرای طرح زوج و فرد از درب منزل مطرح شد که فرمانده انتظامی تهران اعلام کردند اجرای این طرح امکانپذیر نیست.

115 واگن ملی نیز در داخل کشور مقرر شده که ساخته گردد و سازمان های دانش بنیان قراردادهای این واگن ها را نیز آماده نموده اند ولی این واگن ها در آینده نزدیک به دست ما نمی رسد و حدود یک سال و نیم آماده شدن آنها زمان می برد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 دی 1401 بروزرسانی: 8 دی 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1618

به "چمران: قیمت بلیط اتوبوس نصف می گردد ، اجرای طرح زودج و فرد از در خانه چه شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چمران: قیمت بلیط اتوبوس نصف می گردد ، اجرای طرح زودج و فرد از در خانه چه شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید