گفت وگوی معاون بایدن با ماکرون درباره تقویت روابط واشنگتن-پاریس

به گزارش مجله نازلارا، معاون رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه با رئیس جمهور فرانسه گفت وگوی تلفنی داشته و بر تعهدش برای تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور تاکید نموده است.

گفت وگوی معاون بایدن با ماکرون درباره تقویت روابط واشنگتن-پاریس

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا گفت: کامالا هریس روز دوشنبه با امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه گفت وگوی تلفنی داشته و بر تعهدش برای تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور تاکید نموده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نشان داده است که از کامالا هریس می خواهد نقش مهمی در اجرای اولویت های سیاسی اش در عرصه بین المللی داشته باشد.

گفت وگوی تلفنی با ماکرون رهبر یکی از کشورهای گروه 7 نشان می دهد هریس میخواهد در عرصه سیاست خارجی نقش مهمتری ایفا نماید؛ عرصه ای که تجربه هریس نسبت به بایدن به مراتب کمتر است.

دفتر معاون رئیس جمهور آمریکا اضافه نمود: هریس و ماکرون در مورد لزوم همکاری نزدیک دوجانبه و چندجانبه برای مقابله با ویروس کرونا، تغییرات اقلیمی و حمایت از دموکراسی در سراسر دنیا به توافق رسیدند.

این بیانیه اضافه نمود: آنها همچنین درباره چالش های متعدد منطقه ای از جمله در خاورمیانه و آفریقا مذاکره کردند.

هریس همچنین اوایل ماه جاری نیز با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا گفت وگو نموده بود. این نخستین گفت وگوی تلفنی هریس با یک رهبر خارجی در سمت معاون رئیس جمهور آمریکا به شمار می رود.

بایدن میخواهد روابط آمریکا با متحدانش را که در دولت ترامپ متشنج و به سردی گراییده بود، بهبود بخشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 963

به "گفت وگوی معاون بایدن با ماکرون درباره تقویت روابط واشنگتن-پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی معاون بایدن با ماکرون درباره تقویت روابط واشنگتن-پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید