گوترش: ارمنستان و جمهوری آذربایجان مذاکرات درباره قره باغ را از سربگیرند

به گزارش مجله نازلارا، دبیر کل سازمان ملل از طرف های درگیر در جنگ قره باغ خواست به میز مذاکره بازگردند.

گوترش: ارمنستان و جمهوری آذربایجان مذاکرات درباره قره باغ را از سربگیرند

با ما سفر کنید و با تور ارمنستان ارزان از کشور جذاب همسایه دیدن کنید و شهر زیبای ایروان را ببینید.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل روز آدینه از سرگیری مذاکرات بر سر منطقه مورد مناقشه قره باغ در چارچوب یک فرایند بین المللی را خواهان شد.

این درخواست پس از آن مطرح شد که آتش بس، درگیری های اخیر در این منطقه را متوقف کرد. روسیه، آمریکا و فرانسه ریاست مشترک گروه مینسک را برعهده دارند، که تبادل نظر ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را به منظور یافتن راهکاری برای این مناقشه رهبری نموده است. این گروه تا به امروز نتوانسته است به یک توافق ماندگار دست یابد.

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل در بیانیه ای با اشاره به سازمان امنیت و همکاری اروپا (OSCE) خاطرنشان کرد گوترش از ارمنستان و جمهوری آذربایجان می خواهد مذاکرات تحت حمایت روسای مشترک گروه مینسک را به منظور دستیابی به یک راهکار صلح پایدار از سر بگیرند.

در این بیانیه با اعلام این که سازمان ملل آماده است به احتیاج های انسانی این منطقه رسیدگی کند، همکاری کامل همه بازیگران ذیربط با نهاد های سازمان ملل به منظور فراهم کردن امکان دسترسی آزاد آن ها را خواهان شد.

قره باغ، یک منطقه متعلق به جمهوری آذربایجان با جمعیت ارمنی تبار ها در جریان جنگی در دهه 90 میلادی از کنترل باکو خارج شد. درگیری های تازه ای در ماه سپتامبر در این منطقه به وقوع پیوست. در نهایت، یک توافق آتش بس به میانجیگری روسیه ماه گذشته حاصل شد، ولی وضع آینده سیاسی قره باغ همچنان نامعلوم است. ، باشگاه خبرنگاران

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 آذر 1399 بروزرسانی: 18 آذر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 743

به "گوترش: ارمنستان و جمهوری آذربایجان مذاکرات درباره قره باغ را از سربگیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش: ارمنستان و جمهوری آذربایجان مذاکرات درباره قره باغ را از سربگیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید