65 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان، جذب بازار کار می شوند

به گزارش مجله نازلارا، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان از جذب 65 درصدی فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار خبر داد.

65 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان، جذب بازار کار می شوند

رضا نقدی، سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با بیان اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای، یکی از مراکز مهارتی است که نقش مهمی در حوزه اشتغال و کارآفرینی دارد، گفت: 65 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای، جذب بازار کار می شوند.

نقدی مطرح کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان در حال حاضر با داشتن بیش از 4 هزار دانشجو و 4 دانشکده در شهرستان های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین و متناسب با فرصت های جدید شغلی برای پاسخگویی به نیاز های بازارکار در حوزه های مهارتی و تکنولوژی و همچنین افزایش اشتغال مولد و کاهش بیکاری، رسالت و ماموریت خود را دنبال می کند.

سرپرست دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان گفت: این دانشگاه تلاش می کند از طریق تربیت تکنسین ها و مهندسان ماهر، شایسته و کارآفرین و نیز تعامل با مراکز صنعتی و بخش های دولتی و خصوصی، زمینه های لازم را برای کسب مهارت، ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوانان سرافراز میهن اسلامی فراهم کند.

وی با اشاره به این موضوع که تجربه ثابت کرده است که تحصیل در رشته های فنی می تواند در جذب بازار کار بسیار مفید باشد، گفت: یکی از امتیازات خوب این دانشگاه برای دانشجویان این است که بعد از گذراندن دوره آموزش و تحصیل در دانشگاه فنی و حرفه ای به همراه کسب تجربه کافی، می توانند بلافاصله برای خودشان اشتغال زایی کرده و با ایجاد و راه اندازی کارگاهی برای چند جوان دیگر نیز شغل ایجاد کنند.

نقدی، بیکاری را از مهمترین مسائل و چالش های امروز دانست و عدم برخورداری جوانان جویای کار از مهارت را از دلایل مشکل بیکاری نام برد و اضافه کرد: آموزش های مهارتی بسترساز اشتغال و راهکاری برای رهایی از مشکل بیکاری است، چرا که رفع بیکاری در گرو تغییر فرهنگ اشتغال، ترویج آموزش های مهارتی و ترغیب جوانان به فراگیری از این آموزش هاست و بدون توجه به مهارت و حرفه آموزی دستیابی به اشتغال در همه عرصه ها با مشکل روبرو می شود و در این میان؛ تقویت مهارت آموزش های مهارتی راهکاری مهم برای دستیابی به شغل است که بایستی بیش از پیش ترویج شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 456

به "65 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان، جذب بازار کار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "65 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه ای سمنان، جذب بازار کار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید