اعلام آمادگی تشکل های بخش کشاورزی اتاق ایران جهت همراهی و همکاری با برنامه های وزیر کشاورزی

به گزارش مجله نازلارا، تشکل های بخش کشاورزی اتاق ایران اعلام آمادگی کردند تا با برنامه های وزیر جهاد کشاورزی همکاری کنند. معاونت تشکل ها و امور استان های اتاق ایران به همراه تشکل های بخش خصوصی فعال در حوزه کشاورزی، دام، طیور و آبزیان در گزارشی برنامه یک ساله و پنج ساله خود را تبیین کرده اند.

اعلام آمادگی تشکل های بخش کشاورزی اتاق ایران جهت همراهی و همکاری با برنامه های وزیر کشاورزی

در بخشی از این گزارش آمده است: زنجیره ارزش صنایع خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با دارا بودن 2 هزار 794 واحد تولیدی و تجاری و با سرمایه گذاری بیش از 70 هزار میلیارد تومان و سرمایه در گردش حدود 190 هزار میلیارد تومان و با بهره مندی از 4 نسل تکنولوژی و دانش کارشناسان متعهد، آمادگی دارد در راسـتای منویـات مقـام معظم رهبـری و اهداف و برنامه های آن مقـام محترم باهدف ارتقا اقتـدار غذا، کاهش وابسـتگی بـه نهاده های دامـی و توسـعه کمـی و کیفـی محصولات پروتئینـی و همچنیـن تقویت سـهم صنعـت خـوراک دام صنعتی در اقتصـاد ملی اقدام لازم را انجام دهد.

امروز چالش های موجود بخش کشاورزی کام بسیاری از تولیدکنندگان، صنعتگران، مصرف کنندگان و صادرکنندگان را تلخ کرده که بیشتر این تلخی ها با همت وزیر جهاد کشاورزی و مشارکت تشکل ها و بخش خصوصی در کوتاه مدت می تواند به شیرینی تبدیل شود و از شیرینی این بخش، دیپلماسی اقتصادی و سیاسی رشد و نمو پیدا خواهد کرد.

در عصر حاضر دو اصل امنیت و ایمنی غذا از اصول قدرت در کشورهای جهان است و کشوری قدرتمنداست که غذا تولید و صادر کند. پتانسیل های بالایی در کشور وجود دارد که می تواند کاستی های امروز را جبران کند. اگر مرغدار دان مرغ و دامدار علوفه نداشته باشد این برای فعالین این حوزه و مردم قابل هضم نخواهد بود. در دولت ها اگر ارز یارانه ای به دان مرغ و علوفه و غالت و محصولات استراتژیک اختصاص داده شود ناخودآگاه یارانه به تولیدکنندگان خارجی اهدا کرده ایم که نتیجه کار در دوران تحریم های ظالمانه مشهود است. و اگر در دوران تحریم های ظالمانه، در اتاق های دربسته تصمیمات اشتباه برای صادرات محصولات کشاورزی گرفته شود، صادرات مویرگی بحث کشاورزی را تهدید خواهد کرد.

در بخش پایانی گزارش توصیه شده که وزیر جهاد کشاورزی دولت سیزدهم ازنظر و نگاه تشکل ها، اساتید و خبرگان برای حل مسائل اقتصادی کشور استفاده کند تا سفره مردم رونق گیرد.

متن کامل این گزارش را از اینجا بخوانید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 11 شهریور 1400 بروزرسانی: 11 شهریور 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1216

به "اعلام آمادگی تشکل های بخش کشاورزی اتاق ایران جهت همراهی و همکاری با برنامه های وزیر کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی تشکل های بخش کشاورزی اتاق ایران جهت همراهی و همکاری با برنامه های وزیر کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید