دیپلمات ها از قندهار خارج شدند

به گزارش مجله نازلارا، هند خاطرنشان کرد در پی تشدید ناامنی در افغانستان بعضی از دیپلمات های خود را از کنسولگری این کشور در قندهار خارج نموده است.

دیپلمات ها از قندهار خارج شدند

یک دیپلمات هندی به بیزنس اینسایدر گفت: بخش خدمات اضطراری کنسولگری هند در قندهار به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: گزارش ها در مورد تعطیلی کنسولگری هند در قندهار صحت ندارد و کنسولگری به فعالیت خود در این ولایت افغانستان ادامه می دهد.

به گزارش این رسانه، هند پیش از این اعلام نموده بود که همزمان با تشدید حملات طالبان و در صورت وخامت اوضاع در افغانستان شهروندان و دیپلمات های خود را از این کشور خارج خواهد نمود.

این منبع دیپلماتیک ادامه داد: مصاحبه ها درباره خروج شهروندان و دیپلمات های این کشور جریان دارد.

هند در حال حاضر 500 کارمند در افغانستان دارد که در کنار سفارت این کشور در کابل، در کنسولگری قندهار و مزار شریف، هرات و جلال آباد مشغول ارائه خدمات کنسولی هستند.

پیش از این کنسولگری های این کشور در هرات و جلال آباد فعالیت خود را محدود نموده بودند.

فرید مومندزی، سفیر افغانستان در هند هم ضمن وخیم اسم کردن شرایط امنیتی افغانستان گفت که طالبان باید خشونت و جنگ در کشور را متوقف کند.

وی اضافه کرد در 200 شهرستان افغانستان در حال حاضر درگیری وجود دارد و بعلاوه در 18 شهرستان مرزی مشکلاتی به وجود آمده است.

پس از اعلام خروج نظامیان خارجی از افغانستان، طالبان حملات خود را به منطقه ها مختلف این کشور تشدید نموده و اعلام نموده است که 80 شهرستان را به تصرف خود در آورده است.

منبع: فرارو
انتشار: 29 تیر 1400 بروزرسانی: 29 تیر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1154

به "دیپلمات ها از قندهار خارج شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیپلمات ها از قندهار خارج شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید