رشد بی سابقه مجلات علوم پزشکی در نمایه بین المللی اسکوپوس

به گزارش مجله نازلارا، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت بهداشت، دکتر یونس پناهی با بیان این خبر گفت: در سال 1400 بالغ بر 35 مجله طی فرآیند داوری و ارزیابی در کمیته های تخصصی پیروز به اخذ نمایه Scopus شدند.

رشد بی سابقه مجلات علوم پزشکی در نمایه بین المللی اسکوپوس

وی گفت: کل مجلات علمی پژوهشی وزارت بهداشت بالغ بر 464 عنوان است که 95 عنوان مجله با نمایه ISI/ESCI و 78 عنوان مجله با نمایه Pubmed/Medline و بقیه با سایر نمایه ها به ثبت رسیده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، بر اهمیت تامین زیرساخت های لازم برای توسعه نشریات علوم پزشکی کشور تاکید و گفت: اساسنامه کمیسیون نشریات علوم پزشکی کشور با رویکرد تحقق شعار سال و همینطور توجه به تحقیقات کاربردی و مسئله محور مورد بازبینی قرار گرفته است و طی جلسات متعدد اعضای تازه کمیسیون نشریات نیز انتخاب شدند.

وی یادآور شد: نگاهداری و تداوم انتشار نشریات تخصصی کاری سخت و نیازمند تبحر و تخصص است.

پناهی اضافه نمود: در وهله نخست به نظر می رسد مسئولیت محوری کمیسیون نشریات علوم پزشکی آنالیز درخواست متقاضیان راه اندازی نشریات علمی و پژوهشی است ولی به منظور اطمینان از تداوم فعالیت نشریه ها باید صلاحیت و رتبه علمی و پژوهشی درخواست کنندگان، سردبیر و تیم تحریریه نیز مورد سنجش و آنالیز قرار گیرد.

وی با اشاره به تصمیم آخرین نشست کمیسیون مبنی بر ایجاد کمیته های تخصصی جهت انتخاب سردبیران گفت: اهمیت کمی و کیفی نشریات علمی و اثرگذاری آنها بر روند رشد و شتاب علمی علوم پزشکی کشور بر کسی پوشیده نیست.

معاون وزیر بهداشت گفت: توجه به کیفیت نشریات پربازدید و کنترل کمی آنها، ارزیابی مدون و دوره ای علمی و کیفی نشریاتی که پیشتر پیروز به اخذ مجوز شده اند و بعلاوه آنالیز نشریات تازه تاسیس از جمله موارد حایز اهمیتی است که انتظار می رود با اساسنامه تازه در صدر لیست اولویت های کمیسیون قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1573

به "رشد بی سابقه مجلات علوم پزشکی در نمایه بین المللی اسکوپوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد بی سابقه مجلات علوم پزشکی در نمایه بین المللی اسکوپوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید