تور روسیه: آغاز به ساخت 750 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش مجله نازلارا، معاون وزیر راه گفت: تا به امروز برای احداث 4 میلیون مسکن، 1.4 میلیون نفر ثبت نام نموده اند که در مرحله اول در 520 شهر زمین تامین شده داریم که در آن ها 750 هزار واحد مسکونی آغاز یا آماده آغاز هستند.

تور روسیه: آغاز به ساخت 750 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از اتاق تعاون ایران، نشست مشترک رئیس اتاق تعاون ایران، روسای اتاق های تعاون سراسر کشور با معاونین وزارت راه و شهرسازی در راستای اجرایی شدن و تسریع در فرایند تفاهم نامه با وزارت راه و شهرسازی امروز در اتاق تعاون ایران برگزار گردید.

بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران بیان نمود: موضوع مسکن در کشور یکی از اساسی ترین مباحث مسئولان نظام است که از دو منظر قابل توجه است.

وی ادامه داد: منظر اول، تامین احتیاج مردم به مسکن و سرپناه است که در شرایط کنونی یکی از اقلام مهم هزینه ای مردم محسوب می گردد و دوم اینکه مسکن صنعت پیشران مالی است و حرکت در این صنعت، موجبات پویایی و حرکت سایر صنایع را فراهم می سازد.

رئیس اتاق تعاون ایران تاکید نمود: روسای اتاق های تعاون استان ها، دبیرخانه مسکن کارگری در تمام اتاق های تعاون استان را به طور جد راه اندازی و عملیاتی نمایند و جلسات منظم با مدیرکل راه و شهرسازی، معاون فنی عمران استاندار و مدیر کل تعاون برگزار گردد.

در ادامه این نشست تعدادی از روسای اتاق های استان ها، گزارشی از فرایند اجرایی، ظرفیت ها، مسائل و چالش های پیش رو برای این اجرای این تفاهم نامه را مطرح کردند.

تخصیص زمین برای ساخت واحدها، مسائل تغییر کاربری اراضی در اختیار تعاونی ها، مباحث مربوط به فرم ج متقاضیان برای اعضا تعاونی ها، تکمیل مدارک متقاضیان، واگذاری پروژه های نیمه تمام به اتاق تعاون برای تکمیل و تحویل به متقاضیان، مباحث مربوط به استفاده از مصالح ساختمانی دانش بنیان، از مهمترین مسائل مطروحه بود.

در مرحله اول برای 520 شهر کشور زمین تامین شده داریم

محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست بیان نمود: قانون جهش فراوری برای احداث 4 میلیون واحد مسکونی ابلاغ و برنامه های اجرایی آن طراحی شده است.

وی ادامه داد: شبکه اجتماعی گسترده ای نیز در این خصوص طراحی و تفاهم نامه نیز صورت گرفته است. تا به امروز یک میلیون و 400 هزار نفر ثبت نام نموده اند که در مرحله اول برای 520 شهر کشور زمین تامین شده داریم که از این اندازه 750 هزار واحد مسکونی آغاز یا آماده آغاز هستند.

وی با تاکید بر حضور روسای اتاق های تعاون در شورای مسکن استان، اظهار کرد: مشکل تعاونی ها در خصوص فرم ج در وزارتخانه، آنالیز خواهد شد بعلاوه تخفیف هزینه پروانه ساختمان به اندازه 30 درصد و تخفیف هزینه 50 درصدی نظام مهندسی و تخفیف هزینه 50 درصدی خدمات فنی مهندسی و مبلغ مالیات برای هر واحد مسکونی اعم از آماده سازی و ساخت در این طرح مقطوع یک میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

محمودزاده در بخش دیگری از نشست در خصوص مسائل بیمه ای تعاونی های مسکن، گفت: مسائل تعاونی های مسکن با سازمان تامین اجتماعی پیگیری می گردد.

وی اعلام نمود: جدول متقاضیان به تفکیک شهر، برای این وزارتخانه آماده گردد که ظرف مدت 45 روز برای تخصیص زمین اقدامات آن صورت گیرد.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی توضیح داد: بعلاوه جدولی از اراضی که در اختیار تعاونی هاست که دارای زمین هستند، یا زمین متعلق به خودشان بوده و کاربری ندارد، به این وزارتخانه اعلام گردد. در صورتی که تعاونی ها دارای زمین های بزرگ در خارج از محدوده شهری باشند درخواست راه اندازی شهرک های نو بخش تعاون ارائه گردد.

لازم به ذکر است، در این نشست بر تشکیل دفاتر فنی، حقوقی و خدمات پشتیبانی در دبیرخانه های استانی تاکید شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1334

به "تور روسیه: آغاز به ساخت 750 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه: آغاز به ساخت 750 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید