کوبا: اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه سوریه نقض فاحش منشور سازمان ملل است

به گزارش مجله نازلارا، وزیر خارجه کوبا تحریم هایی که دولت آمریکا میخواهد علیه سوریه اعمال کند را به شدت محکوم کرد.

کوبا: اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه سوریه نقض فاحش منشور سازمان ملل است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه کوبا روز شنبه تشدید تحریم های آمریکا علیه سوریه تحت قانون سزار را محکوم کرد و آن را نقض فاحش منوشر سازمان ملل برشمرد.

به گزارش خبرگزاری پرنسا لاتینا برونو رودریگز پارلیا وزیر خارجه کوبا در توییتی تحریم های آمریکا علیه سوریه را به شدت محکوم کرد. این دیپلمات ارشد کوبا در توییت خود نوشت که تحریم های ایالات متحده علیه سوریه نقض جدی و آشکار منشور سازمان ملل، حقوق بین الملل و حقوق مردم سوریه است.

رودریگز همچین در توییت خود نوشت که سیاست خصمانه آمریکا علیه سوریه بر فرایند بازسازی این کشور پس از 9 سال جنگ داخلی و در بحبوحه مقابله با شیوع ویروس کرونا اثر می گذارد.

به موجب قانون سزار قرار است یک فشار حداکثری علیه سوریه از سوی آمریکا راه اندازی گردد و تحریم ها علیه رئیس جمهور سوریه و افراد و شرکت های خارجی که با دولت این کشور داد و ستد می نمایند اعمال گردد.

سفیر سوریه در لبنان در روزهای گذشته با اشاره به ایستادگی چندین ساله این کشور در برابر آمریکا، تأکید کرد که دمشق با همکاری کشورهای دوست و همپیمان از توطئه قانون جدید آمریکایی موسوم به سزار عبور خواهند کرد.

سفیر دمشق در بیروت گفت که سوریه، سالهای طولانی ایستادگی نموده، ولی چانه زنی ننموده و در پی چانه زنی یا امتیازدهی نیست، ولی باید نسبت به دشمن و سلاح آن، هوشیار بود و برای مقابله با آن، با دوستان دور و نزدیک، وارد هماهنگی و همکاری شد. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 487

به "کوبا: اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه سوریه نقض فاحش منشور سازمان ملل است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوبا: اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه سوریه نقض فاحش منشور سازمان ملل است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید