گروندبرگ: احتیاج مبرم به تغییر و کوشش برای حل سیاسی بحران یمن وجود دارد

به گزارش مجله نازلارا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن تاکید نمود: احتیاج مبرم به کوشش در جهت دستیابی به راهکار سیاسی فراگیر شامل همه گروه ها برای انتها دادن به درگیری هفت ساله در یمن وجود دارد.

گروندبرگ: احتیاج مبرم به تغییر و کوشش برای حل سیاسی بحران یمن وجود دارد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هانس گفرایندبرگ، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به یمن در سرانجام اولین سفر به این کشور در جریان نشست هایی که با مسؤولان دولت مستعفی در عدن در جنوب یمن داشت، گفت: دشواری تبعات و آثار انسانی و مالی جنگ هر روز بیشتر می گردد. جنگ زندگی روزانه در یمن به مبارزه تبدیل شده است.

او اضافه نمود: احتیاج مبرمی به تغییر فرایند و کوشش در جهت حل سیاسی وجود دارد که شامل همه گردد و به درگیری به طور کامل سرانجام دهد و به یمن اجازه دهد رنگ عافیت و توسعه را ببیند.

فرستاده ویژه سازمان ملل بار دیگر بر تعهد خود به مذاکره با همه گروه ها به اسم ضرورت پایداری صلح تاکید نمود و اضافه نمود: یمن از تاریخ غنی از تنوع سیاسی و اجتماعی بهره مند است و راهکار پایدار منعکس کننده منافع اقشار مختلف و گسترده جامعه یمن است.

طبق بیانیه این مقام، گفرایندبرگ در ملاقات با مشخص عبدالملک، نخست وزیر از بازگشت اخیر او به عدن استقبال و بر اهمیت اجرای کامل توافقنامه ریاض برای حمایت از ثبات و حمایت از موسسات کشور تاکید نمود.

او اوضاع مالی و چالش های فرا روی خدمات رسانی را هم آنالیز کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: nazlara.ir شناسه مطلب: 1267

به "گروندبرگ: احتیاج مبرم به تغییر و کوشش برای حل سیاسی بحران یمن وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروندبرگ: احتیاج مبرم به تغییر و کوشش برای حل سیاسی بحران یمن وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید